Oxford English Language Teaching

Tsja, ik was eigenlijk op zoek naar een goed online Nederlands – Engels en Engels – Nederlands woordenboek en het leek mij dan voor de hand liggen om bij Oxford Press te zoeken, loop ik tegen de Oxford University Press – English Language Teaching site aan! De link brengt je direct naar de student page, waar je online leermaterialen vind voor primary, secundary en adult niveau.

Er zijn bijvoorbeeld 15 primary leermiddelencategorieën, je kunt er met de pijltjes naar rechts en naar links doorheen scrollen. Bij iedere categorie, bijvoorbeeld Adventures, Happy Street, staat een korte beschrijving van de inhoud. Klik je bijvoorbeeld op Happy House, dan kun je online verhaaltjes luisteren of spelletjes spelen. De verhaaltjes en spelletjes zijn verdeeld naar units in oplopende moeilijkheidsgraad, zoals je zult begrijpen begint het bij ‘hello’. Naast spelletjes en verhaaltjes vond ik ook liedjes, cartoons, e-cards en kalenders maken.

De materialen voor secundary zijn vergelijkbaar. Daar vond ik geen verhalen, maar een aantal cartoons, liedjes en vooral veel games, quizes, puzzels en oefenmateriaal.

De online leermaterialen op deze site horen bij lesmethoden die Oxford University Press uitgeeft. Als je naar de Teacher’s club gaat, kun je deze lesmethoden opzoeken. Voor primary kies je Young learnes, voor Secundary, Teenage learners enzovoort. Ik wil hier niet mee zeggen dat je de lesmethoden aan moet schaffen, maar het geeft je achtergrondinformatie over de categorieën die je op de student page vond.

 

2 responses to “Oxford English Language Teaching”

  1. Anonymous

    Fijn bedankt!

    We waren een beetje klaar met Mingoville dit biedt denk ik voorlopig weer uitdaging en leermogelijkheden

  2. Anonymous

    Wij gebruiken nu al bijna 4 jaar naar volle tevredenheid van mij Horizons Math uitgegeven door Alpha Omega Publishers. Horizons Math is een zgn. Spiraal methode.
    Ieder les bevat iets nieuws, iets ouds en iets er tussen is. Een les bevat dan ook gerust 6 verschillende wiskunde onderwerpen.
    Mede daarom en ook wel omwille van de soms wel heel erg bont gekleurde druk denk ik dat het niet voor iedereen een geschikte methode is, en voor kinderen met rekenproblemen al helemaal niet. Maar als je een kind hebt dat regelmatig ‘iets nieuws’ wil leren, dat echter van slag raakt bij een complete pagina ‘nieuwe’ sommen en dat het leuk vindt als een les verschillende componenten van wiskunde bevat is dit een geschikte methode.
    De methode is ‘advanced’: ‘grade 5’ is al equivalent aan het Nederlandse groep 8 dus doe gerust wat rustiger aan of steek een jaartje lager in als je merkt dat de methode je wel ligt, maar het niveau net te hoog ligt. De methode stopt momenteel bij ‘grade 7’ maar ik kan me voorstellen dat veel ouders tegen die tijd overstappen naar een Nederlandstalige wiskundemethode.

    Ons kind vond wiskunde heel lang niet leuk. Maar ze heeft wel jaarlijks haar eigen ‘groei’ waargenomen dit gaat nu beter, dit lukt nu wel. Na een lange tijd van trouwtrekken begint wiskunde nu leuk te worden, het is haar grote liefde niet maar ze is er wel goed in geworden…

Archieven